Maak kennis met Ilse
WestCord Hotels B.V.

Maak kennis met Ilse

Maak kennis met Ilse

Hoi! Ik ben Ilse, 23 jaar en woon op dit moment in Hendrik-Ido-Ambacht bij mijn ouders en broertje. Dat gaat binnenkort veranderen, want in januari heb ik samen met mijn vriend een (klus)koophuis gekocht, ook in Hendrik Ido Ambacht. We zijn nu zo’n 5/6 maanden flink aan het verbouwen, wat veel tijd en energie kost, maar ook heel leuk is om samen te doen. In mijn vrije tijd ga ik graag op pad met vriendinnen om leuke steden in Nederland te ontdekken. Ik word blij van terrasjes in de zon, festivals met goede muziek en gezelligheid en sinds kort heb ik het wielrennen ontdekt

Tijdens mijn opleiding ‘’Horeca Ondernemer Manager’’ aan De Rooi Pannen in Breda liep ik een jaar stage, verdeeld over twee bedrijven. Het eerste halfjaar mocht ik naar Italië, daar heb ik gewerkt achter de receptie op een glamping resort. Daarna heb ik stage gelopen achter de front office bij Hotel New York in Rotterdam. Via school was ik daar al eens op bezoek geweest en de sfeer sprak me meteen aan. Bovendien had ik er al veel goede verhalen over gehoord, dus ik was heel blij dat ik daar stage kon lopen!

Na mijn stage kreeg ik de kans om fulltime te blijven werken, die kans heb ik meteen gepakt. Inmiddels werk ik er al drie jaar en de tijd is echt voorbijgevlogen. Kort na mijn stage ben ik begonnen met de leermeestercursus om zelf ook stagiairs te kunnen begeleiden. Langzaam kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden, wat uiteindelijk leidde tot de functie van Eerste Medewerker Front Office. Inmiddels ben ik doorgegroeid naar Shift Leader en ben ik, samen met de Duty Manager, verantwoordelijk voor de front office.

‘’We hebben een supergezellig team en het voelt vaak als één grote familie.’’

Mijn werkdag begint meestal vroeg of eindigt laat. Ik draai namelijk vooral open- en sluitdiensten. Ik start altijd met het doornemen van de evaluaties en de mailbox, zodat ik goed op de hoogte ben van wat er tijdens de vorige dienst is gebeurd. Daarna ga ik aan de slag met het voorbereiden van bellijsten, het beantwoorden van mails en het klaarzetten van kamers. We nemen ook de tijd om gasten van tevoren op te bellen om hun reservering door te nemen. Dat is een extra stukje service waarmee we bijvoorbeeld ook direct een tafel in het restaurant kunnen reserveren. Ondertussen staat de telefoon vrijwel constant roodgloeiend, dus die beantwoorden hoort er ook bij.

Daarnaast checken we natuurlijk gasten in en uit en werk ik vaak samen met een stagiair, die ik begeleid, uitleg geef en taken toewijs. Als het wat rustiger is pak ik mijn eigen administratieve taken op, zoals het controleren van rekeningen en het maken van het rooster.

Wat vind ik het leukste aan mijn functie?

Het leukste aan mijn functie vind ik dat ik een leidinggevende rol heb, maar tegelijkertijd echt onderdeel ben van het team. Ik sta gewoon op de vloer en werk mee met de rest, dus ik ben echt één van hen. Hopelijk kan ik collega’s inspireren en motiveren om het beste uit zichzelf te halen. We hebben een supergezellig team en het voelt vaak als één grote familie. Geen dag is hetzelfde. Echt elke dienst brengt weer iets nieuws. Zelfs na drie jaar leer ik nog steeds veel en krijg ik volop de kans om mezelf verder te ontwikkelen binnen mijn functie. Dat maakt het werk extra leuk en uitdagend!

Wat is het belangrijkste voor jou bij een baan?

Wat ik het allerbelangrijkste vind aan een baan, zijn 100% de collega’s. Je werk kan nog zo leuk zijn, maar als je geen leuke mensen om je heen hebt is het toch minder leuk. Ook vind ik het fijn dat geen dag hetzelfde is. Als ik elke dag precies hetzelfde zou moeten doen, zou ik me snel vervelen. Juist de afwisseling en gezelligheid maken dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga!

Waar wil je je de komende tijd verder in ontwikkelen?

Omdat ik nog niet zo lang in mijn huidige functie zit, ben ik druk bezig om mezelf verder te ontwikkelen. Ik volg verschillende cursussen en trainingen die via WestCord worden aangeboden. Daarnaast leer ik ook veel van mijn duty manager. Ik ben nu vooral bezig om het niveau van gastvrijheid bij de receptie nog verder omhoog te brengen en om mezelf zekerder te voelen in hoe ik dingen aanpak. Stapje voor stapje groei ik steeds meer in mijn rol

Wat is je hoogtepunt tot nu toe in je baan bij WestCord Hotels?

Ik kan niet echt één hoogtepunt opnoemen, maar er zijn er eigenlijk wel meerdere. Het moment dat ik mijn nieuwe functie kreeg, vond ik echt super leuk natuurlijk. Daar was ik trots op. De personeelsfeesten van WestCord zijn ook echt hoogtepunten! Altijd mega gezellig, groots en leuk om collega’s van andere hotels te zien en samen te feesten. Een ander moment dat me ook altijd is bijgebleven was tijdens mijn stage. Er was een Amerikaans stel dat een paar dagen in het hotel verbleef. Op de dag van hun check-out was ik vrij, maar ze hadden speciaal een handgeschreven brief achtergelaten bij een collega om aan mij te geven. Daarin schreven ze hoe fijn ze geholpen waren en dat ze mijn naam zeker zouden onthouden voor de volgende keer. Echt super schattig

Hoe zouden mijn collega’s mij omschrijven?

Ik heb aan meerdere collega’s gevraagd van verschillende afdelingen, hoe ze mij zouden omschrijven. De meesten noemden mij een vrolijk persoon, (bijna altijd😉) altijd met een glimlach. Ook werd ik omschreven als empathisch dus iemand die echt meedenkt met anderen en behulpzaam/zorgzaam. Daarnaast kwamen spontaan en energiek ook meerdere keren voorbij. Super leuk om te horen!